Findes der en mobilapp til Flextrafik?

Ja, der findes en app til iOS og Android. Appen er gratis at downloade (din teleudbyder kan dog opkræve for dataforbrug).

Hvordan tilmelder jeg mig SMS-beskeder?

Du kan modtage SMS-beskeder om din kørsel. Læs mere og tilmeld dig her.

Hvorfor kan jeg ikke se alle informationer om alle mine rejser?

Rejser, der mangler information kan være bestilt eller ændret telefonisk. I disse tilfælde har vi desværre ikke mulighed for at vise informationen her eller i app’en.

Kan man køre Flextur på tværs af trafikselskabernes områder?

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at bestille Flextur udenfor Sydtrafiks område via selvbetjening.


Ring til Sydtrafik på tlf. 76 608 608, hvis du ønsker at køre med Flextur til andet trafikselskabs område (gælder kun til/fra udvalgte kommuner i Region Midtjylland)

Hvorfor kan man ikke oprette sig som bruger, hvis man er under 15 år?

Du skal have NemID/MitID for at oprette dig som bruger.

Hvordan kan jeg betale?

Du kan betale med følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB eller American Express. I enkelte kørselsordninger kan du også betale kontant i bilen.

Hvordan tilknytter jeg betalingskort?

Når du opretter en ny bruger, eller hvis du får et nyt betalingskort, skal du tilknytte dit betalingskort til din bruger. Hvis du har fået nyt betalingskort, skal du logge ind og gå ind i menupunktet ’Bruger’. Klik herefter ’Skift betalingskort’ og følg trinene.


Dit betalingskort skal to-faktor-godkendes via NETS 3-D Secure. Du godkender enten vha. NemID eller en engangskode, som du modtager i en SMS-besked. Hvis du vælger godkendelse med NemID, skal du enten have NemID nøgleviser eller NemID-app’en. Du kan ikke bruge NemID papkort. Vælger du at godkende med en SMS-kode og et kodeord, skal du være oprettet her: https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite

Hvad er en specialadresse?

En specialadresse er en tekst, der beskriver en adresse, f.eks. et lægehus, en butik eller en restaurant. Hvis ikke du kender adressen, kan du anvende specialadresser til at fremsøge dem.

Hvordan ændrer jeg en bestilt tur?

Du skal slette turen og oprette en ny.

Hvordan ændrer jeg min adresse?

Du kan ikke selv ændre din adresse på din bruger. Du skal derfor ringe til Sydtrafik på tlf. 76 608 608.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget mit kundenummer?

Flextur:
Du modtager dine log ind-oplysninger på den mailadresse, som du har indtastet ved oprettelse. Hvis du ikke har modtaget mailen med oplysningerne, skal du tjekke dit spamfilter.
Hvis du fortsat ikke kan finde oplysningerne, kan du ringe til Sydtrafik på tlf. 76 608 608 mandag til fredag fra kl. 8-15.


Handicapkørsel:
Du modtager dine log ind-oplysninger i dit velkomstbrev enten via e-Boks eller med posten. Ring evt. til Sydtrafik på tlf. 76 608 608 mandag til fredag fra kl. 8-15, hvis du ikke har modtaget det to uger efter, at du er blevet visiteret af kommunen.

Hvorfor får jeg fejl, når jeg opretter mig med NemID?

Dit NemID/MitID skal være tilmeldt brug på offentlige hjemmesider og ikke kun til Netbank.

Kan en virksomhed oprette sig som bruger?

Nej, det er ikke muligt for virksomheder at oprette sig som brugere.

Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med at logge ind og bestille?

Oplever du problemer med at logge ind, bør du først tjekke, om dit kundenummer og pinkode er korrekt indtastet. Har du problemer med at bestille via selvbetjening, kan du bestille turen ved at ringe til Sydtrafik på 76 608 608.

Jeg vil gerne have både min crosser og kørestol/el-kørestol med. Kan jeg det?

Du kan godt få både din crosser og kørestol/el-kørestol med, men du skal bestille turen på tlf. 76 608 608. Turen kan ikke bestilles online eller på app’en.

Vejledninger til skærmoplæser

Nedenfor finder du vejledninger til synshæmmede og til brug ved skærmoplæser.