Log ind på Flextrafik app’en
Information om log ind:
Kunden har mulighed for at logge ind på to forskellige måder:
- Med sit brugernavn (e-mailadressen du oplyste i forbindelse med oprettelsen), adgangskode og SMS-engangskode
- Med MitID
Guide til log ind på Flextrafik app’en:
- Åben Flextrafik app’en
- Vælg på det trafikselskab rejsen ønskes i
- Kunden skal nu logge ind og har 2 muligheder for at logge ind:
- Med dit brugernavn (e-mailadressen du oplyste i forbindelse med oprettelsen), adgangskode og SMS-engangskode – følg punkt 4
- Med MitID – følg punkt 5
- Log ind med brugernavn:
- Udfyld felterne med dit brugernavn og adgangskode
- Vælg ”Log ind”
- Indtast den SMS-engangskode, som du modtager på det mobilnummer, du oplyste i forbindelse med oprettelsen. På både IPhone og Android kan du bruge funktionen for at automatisk udfylde med koderne fra SMS-beskeden
- Vælg ”Log ind”
- Du er nu logget ind og klar til at bestille
- Log ind med MitID:
- Udfyld dit bruger-id og kodeord til MitID som du plejer. Brug kodekort eller MitID app for at godkende indlogningen. Hvis du bruger MitID-app skal du muligvis skifte tilbage til Flextrafik-appen når du har godkendt
- Du er nu logget ind og klar til at bestille
Guide til bestilling:
1. Mine rejsemuligheder:
Vælg ”Bestil tur”- knappen under den kørselsordning, der ønskes at bestille
2. Fra/til – Rejseadresser:
- Kunden udfyld adresserne, der ønskes at rejse fra og til. Dette gøres ved at indtaste adressen i redigeringsfeltet, og derefter vælge den ønskede adresse fra listen over forslag der vises- Du kan nøjes med at skrive vejnavn og nummer, og vælge korrekt kommune fra listen hvis der findes flere alternativer.
- Bonusinfo: Hvis du ikke kender adressen og/eller ønsker at rejse til et Flextur-/Flextur Ung-knudepunkt, kan du aktivere kontakten under adressefelterne på knappen under adressefelterne og derefter skrive fx Bilka, Djurs Sommerland eller knudepunkt Viborg Sygehus i adressefeltet.
- Vælg ”Fortsæt”
3. Tidspunkt - Hvornår ønsker kunden at rejse:
- Udfyld datoen, rejsen ønskes
- Udfyld tidspunktet. Dette føres ved at vælge timer og minutter
- Marker om du enten:
- ønsker at blive afhentet (afgang)
- ønsker at være senest fremme til (senest fremme)
4. Detaljer - Udfyld information om din rejse:
Informationer om rejsen udfyldes:
- Antal rejsende. Brug knapperne for at fjerne eller tilføje rejsende
- Telefonnummer ved aflevering, hvis det er relevant
- Hvilke servicer, her kan f.eks. være synshandicap, kufferter ol
- Medbringes der hjælpemidler?
5. Godkend – Godkend for at gennemføre din bestilling:
Tjek bestilling:
- Hvis bestillingen ikke ser rigtig ud klik på Ret bestilling (markeret med Rødt) - følg fra punkt 2
- Hvis bestillingen ser rigtig ud
- Vælg betalingsmetoden (den måde du ønsker at betale for din tur på)
- OBS: For at betale med Faktura skal kunden være oprettet til at benytte faktura.
- Accepter, handelsbetingelserne er læst
- Vælg ”Godkend”
6. Kvittering:
- Kunden har nu bestilt en rejse med Flextrafik og modtager en bekræftelse på mail. God tur!
OBS: Kunden kan blive hentet -5/+20 min. i forhold til det oplyste afhentningstidspunkt på kvitteringen.
Andre muligheder/funktioner i sydtrafik.flextrafik.dk og Flextrafik app’en:
Følgende muligheder/funktioner kan alle findes under punkterne i menuen i øverste venstre hjørne:
- Bestilling
- Min bruger
- Privatlivspolitik
- Handelsbetingelser
- Tilgængelighedserklæring
- Hjælp
- Log ud
Min bruger:
Under ’Min bruger’ kan kunden se og administrere sine oplysninger.
Opdater kontaktoplysninger:
Hvis kunden skifter mobilnummer, evt. fastnetnummer og/eller e-mailadresse, skal du:
- Klik ”Opdater kontaktoplysninger”
- Ret den eller de kontaktoplysninger, som ikke er opdateret
- Hvis det er mobil og/eller fastnetnummer, der skal opdateres, klik ”Gem ændringer”
- Hvis det er mail, der opdateres, klik ”Skift e-mailadresse” (vær opmærksom på e-mail er brugernavn)
- Kundens kontaktoplysninger er nu opdateret og gemt
Skift adgangskode:
Hvis du ønsker at skifte din adgangskode, skal du:
- Klik ”Skift adgangskode”
- Udfyld felterne (øverst på siden står hvilke krav koden skal opfylde)
- Klik ”Gem adgangskode”
- Kunden har nu skiftet sin adgangskode
Skift/opdater/tilknyt betalingskort:
Første gang der bestilles en rejse med betalingskort og betalingskort ikke er tilknyttet, bliver kunden automatisk henvist til at tilknytte et betalingskort.
- Klik ”Skift betalingskort”
- Udfyld felterne med betalingskortoplysninger
- Klik ”Gennemfør betaling”
OBS: Det koster ikke noget at opdatere/tilknytte et betalingskort på sydtrafik.flextrafik.dk og/eller Flextrafik app’en
- Bekræft med MitID
OBS: Der kan ikke bruges MitID papkort.
- Der modtager nu en e-mailbekræftelse på, at betalingskortoplysninger er opdateret eller tilknyttet
Slet bruger:
Man kan ikke slette sin bruger i Flextrafik app’en. Hvis brugeren ønskes slettet, skal kunden logge på sydtrafik.flextrafik.dk.
Mine rejser - rejseoversigt:
Under ’Mine rejser’ (nederst på siden) kan kunden se kommende rejser og allerede udførte rejser.
Der er også mulighed for at:
- Detaljerne for kundens rejse – vælg den rejse du ønsker at detaljerne på
- Bestille en returrejse – scroll ned under detaljerne og klik ”Bestil returrejse”
- Kopiere rejsen, hvis du skal bruge samme rejse på en anden dag/andet tidspunkt - scroll ned under detaljerne og klik ”Kopier rejse”
- Afbestille rejse – scroll ned under detaljerne og klik ”Afbestil rejse”
Afbestilling af rejse:
- Find rejsen, der skal afbestilles i rejseoversigten (under mine rejser, nederst på siden)
- Klik på rejsen, der skal afbestilles
- Scroll ned under rejsens detaljer
- Klik ”Afbestil rejse”
- Du modtager nu en bekræftelse på afbestillingen på e-mail
Log ud:
- Gå til menuen i øverste venstre hjørne
- Klik ”Log ud” nederst i menuen
- Klik ”log ud” i pop up
- Du er nu logget ud